آشنایی با انواع کره مغزیجات

خیلی از ما وقتی اسم کره به گوشمان می‌خورد به اشتباه فکر می‌کنیم منظور همان کره حیوانی یا کره لبنی است؛ در صورتی که این طور نیست و باید بدانیم که از مغزیجات هم می‌توان کره تهیه کرد. با دستگاه کره گیر صنعتی بتین به‌راحتی می‌توانید از مغزیجات مختلف مانند فندق، پسته، گردو، نارگیل و بادام زمینی، کره تهیه کنید و از مصرف آن‌ها لذت ببرید. دانه‌ها در دستگاه کره گیر صنعتی آسیاب و میکس می‌شوند و همین امر موجب تهیه کره مغزیجات می‌شود.
امروزه افراد کره را به روش‌های مختلف مصرف می‌کنند برخی کره را روی نان مالیده و می‌خورند و بعضی دیگر به دلیل طعم خوبی که دارند به خمیر شیرینی‌پزی می‌زنند. در کل کره مغزیجات خوراکی خوش طعم و پر خاصیتی هستند که افراد زیادی را به خود جذب کرده است پیشنهاد می‌کنم اگر تا حالا کره مغزیجات نخورده‌اید حتما امتحان کنید.
ما در ادامه به چند نمونه از خواص کره فندق، کره پسته، کره بادام زمینی، کره نارگیل و کره گردو اشاره خواهیم کرد:

 

خواص کره فندق

 

کره فندق سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلفی است که فواید بسیار زیادی دارند؛ برای مثال فندق سرشار از ویتامین  A، B1، B2، C و E است علاوه بر این‌ها املاح معدنی زیادی از جمله کلسیم، فسفر، گوگرد، منیزیم، آهن، روی و پتاسیم است.

اگر این محصول را با کرم کاکائو ترکیب کنید یک مزه بسیار دل‌نشین و خوبی را تجربه خواهید کرد.

کره فندق منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۶ است. غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود. مقوی روده و معده است و همچنین سموم را از بدن خارج می‌کند. برای از بین بردن سرفه و درد سینه نیز مفید است.

 

کره فندق 

خواص کره پسته

کره پسته هم مانند بقیه کره‌های گیاهی تهیه می‌شود و یک نکته مهمی که در این مدل کره وجود دارد این است که از پسته‌های دربسته به دلیل بهداشتی بودن آن در تولید این کره استفاده می‌شود. کره پسته طعم بسیار خوبی دارد.
کره پسته برای قلب، کنترل وزن و همچنین بهبود گوارش و محافظت بدن در برابر دیابت مفید است.
این کره میزان زیادی فسفر و آهن دارد که برای افزایش حافظه و ضریب هوشی خیلی مناسب هستند.

 

کره پسته

 

خواص کره بادام زمینی

 

کره بادام زمینی در حدود ۱۳۶ سال پیش و توسط یک شخص کانادایی تولید شد و بیش از صد سال به عنوان خوشمزه‌ترین و لذیذترین خوراکی به حساب می‌آمد. کره بادام زمینی فواید بسیاری دارد و همین طور دارای ترکیبات شیمیایی و غذایی زیادی است. این کره به دلیل اینکه پروتئین زیادی دارد باعث ایجاد حس سیری می‌شود به همین علت برای افراد پر خور مناسب است. البته در نظر داشته باشید مصرف زیاد کره بادام زمینی باعث بروز چاقی می‌شود. این کره یک خوراکی بسیار مقوی و سالم برای صبحانه افراد ورزشکار و یا کسانی که است که به سلامتی خود بسیار اهمیت می‌دهند.

باعث کاهش سطح کلسترول بد و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

فواید مصرف کره بادام زمینی در بارداری

 

در دوران بارداری یبوست شایع است بادام زمینی به دلیل داشتن فیبر زیاد می‌تواند منجر به کاهش علائم یبوست در دوران بارداری شود.  این کره سرشار از آهن است و برای پیشگیری و درمان کم خونی در دوران بارداری مفید است. منگنز موجود در بادام زمینی باعث تقویت و سلامت استخوان‌های جنین می‌شود. این آجیل ویتامین E دارد و به کنترل فشار خون کمک می‌کند. مصرف مقداری بادام زمینی در دوران بارداری می‌تواند برای دیابت بارداری مفید باشد. اگر در دوران بارداری نیاز است که وزن اضافه کنید حتما کره بادام زمینی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. این آجیل کالری متراکمی دارد و به افزایش وزن سریع شما کمک خواهد کرد.

 

کره بادام زمینی

 

خواص کره نارگیل

 

کره نارگیل که به ماننا هم معروف است پوره‌ای از گوشت‌‌های نارگیل رسیده است.
بانوانی که از کمبود آهن رنج می‌برند کره نارگیل برایشان مفید است.
کره نارگیل به خاطر فیبر بالایی که دارد کاهش کلسترول و حرکات دوده‌ای روده کمک بسزایی می‌کند.
همچنین این میزان بالای فیبر باعث کنترل میزان قند خون می‌شود.
کره نارگیل به دلیل داشتن تری گلیسیرید پایین عملکرد ورزشکاران را بهبود می‌بخشد و راحت جذب بدن می‌شود.
این کره خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی ویروسی نیز دارد.

 

کره نارگیل

 

خواص کره آفتابگردان

 

کره آفتابگردان دارای مقداری بسیار زیادی منیزیم، روی، مس، فسفر و سلنیوم است.
پروتئین زیادی دارد و سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها است.
این کره باعث کاهش کلسترول و افزایش سلامت قلب می‌شود.
سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
باعث شفاف شدن پوست نیز می‌شود.

 

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

×

شرکت بازرگانی بتین

× پشتیبانی بتین